رفتن به محتوای اصلی
x

دستگاه اجرایی:دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان/معاونت درمان

عنوان خدمت:صدور پروانه بهره برداری آزمایشگاه

دستگاه اجرایی مادر:وزارت بهداشت ودرمان آموزش پزشکی

شناسه خدمت:فرایند جدید

بر اساس آیین نامه تاسیس آزمایشگاه های پزشکی، ازطریق سامانه صدور پروانه های پزشکی، پروانه تاسیس آزمایشگاه خصوصی صادر می گردد.تاریخ اعتباربهره برداری ازمیشگاه در پروانه تاسیس ثبت می گردد و موسس یا موسسین حقوقی آزمایشگاه بر اساس مدت زمان اعلام شده فعلیت می نمایند، همچنین با اتمام زمان اعتبار پروانه بهره برداری، موسس یا موسسین آزمایشگاه موظفند نسبت به تمدید پروانه بهره برداری اقدام نمایند.

دسترسی:

ویژگیهای خدمت

سوالات متداول فرآیند صدور پروانه بهره برداری آزمایشگاه

1- برای ثبت نام به کدام سایت مراجعه نمایم؟

پاسخ : www.parvaneh.behdasht.gov.ir

2- آیا باید در لینک ثبت نام، ثبت نام کنیم ؟

پاسخ: بله ابتدا به قسمت ثبت نام وارد شوید و اطلاعات مورد نظر خواسته شده را وارد نمایید، سپس یک تایید هویت از سایت ثبت احوال انجام می شود و پسوورد به گوشی همراه شما پیامک می گردد.

3- من ثبت نام کرده ام برای ورود به سامتنه به کدام قسمت وارد شوم؟

پاسخ: ابتدا به سایت صدور پروانه ها وارد شوید و در قسمت ورود نام کاربری وپسوورد خود را وارد کنید .

4- چطور درخواست ثبت نمایم؟

پاسخ: در قسمت باکس آبی رنگ درخواست های بهره برداری کلیک کنید یک باکس سبز باز می شود حال روی آن کلیک کنید به پنجره درخواست وارد می شوید.

5- درخواست را ثبت شده است  ولی چرا فقط قسمت معرفی مکان فعال است؟

پاسخ: در ابتدا متقاضی مرحله اول یعنی معرفی مکان را تکمیل می نماید و درخواست را برای دانشگاه می فرستد، درخواست توسط کارشناس دانشگاه مرحله معرفی مکان تایید می شود و درخواست جهت انجام مرحله بعدی یعنی ارسال مدارک ملک  ارسال می شود  و مرحله دوم برای متقاضی فعال است تا اطلاعات و مدارک را ثبت نماید.

6-مدارک مثبته درخواست قرارداد آزمایشگاه با بیمه های پایه (تامین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح) را در قسمت قرارداد با بیمه های پایه چیست ؟

 پاسخ :پایه بارگذاری نمایید.

  • برای بیمه تامین اجتماعی، کارت سالانه عملکرد
  • برای بیمه خدمات درمانی، قرارداد فعلی
  • برای بیمه ی نیروهای مسلح، نامه ای مبنی بر در دست اقدام بودن اخذ قرارداد جدید با سازمان مربوطه)

 

7-چطور تاییدیه آتش نشانی گرفته شود؟

 پاسخ :

ابتدا نامه معرفی از اداره امور آزمایشگاه ها دریافت نمایید و نامه معرفی را به آتش نشانی  منطقه مربوط به خود ارائه دهید و آتش نشانی تاریخ بازدید برای متقاضی تعیین می نماید و بعد از انجام بازدید توسط مامور آتش نشانی، سازمان آتش نشانی با توجه شرایط ایمنی  آزمایشگاه تاییدیه با متن بحرانی یا پرخطر یا کم خطر و یا یک ساله را می دهدو سپس متقاضی نامه تاییدیه را در سامانه صدور پروانه در قسمت شماره 9 درخواست بهره برداری، تاییدیه های بهداشتی و فنی بارگذاری می نماید.

8-مسیر دریافت اخذ تاییدیه آسانسور توسط متقاضی چگونه است؟

 پاسخ :

ابتدا با یکی از شرکتهای  پشتیبان آسانسور که زیر نظر اداره استاندارد هستند مکاتبه و درخواست تاییدیه زیر اداره استاندارد نمایید در ادامه شرکت ذکر شده طی بازدید های انجام داده و اقداماتی که انجام می دهید، تاییدیه را صادر می نماید که در قسمت شماره 9 درخواست بهره برداری، تاییدیه ها بهداشتی و فنی بارگذاری گردد.

9- مرجع اخذ پروانه مطب برای پاتولوژیست چیست و پروانه مطب در کجا بارگذاری شود ؟

 پاسخ :

به سازمان نظام پزشکی مراجعه نمایید و یا اگر امکان الکترونیک دارند، درخواست پروانه مطب ثبت نمایید و بعد از اخذ پروانه مطب جدید آن را در سامانه صدور پروانه در قسمت تکمیل اطلاعات شخصی، قسمت پروانه ها و مجوزها بارگذاری نمایید. لازم به ذکر است هر فردی با نام کاربری و پسوورد خود به سامانه صدور پروانه وارد شود و قسمت اطلاعات شخصی خود را با توجه به مدرک خواسته شده تکمیل نماید.