رفتن به محتوای اصلی
x

تدوین برنامه بازدید کارشناسان، بازدید از مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی طبق برنامه تنظیمی و بر اساس چک لیست های ابلاغی، اعلام گزارش به مسئول واحد نظارت و بایگانی گزارشات بازدید در پرونده واحد بازدید شده ،اعلام گزارش به مسئول واحد نظارت و ارجاع گزارشات بازدید به مراجع ذیصلاح( واحد امور حقوقی جهت طرح در کمیسیون مربوطه و اقدامات قانونی، سازمان نظام پرشکی و...)

سطح خدمت
استانی
شناسنامه خدمت
ماهیت خدمت
تصدی گری
نحوه دسترسی به خدمت
اینترنت
نحوه شروع
تقاضاي گيرنده خدمت
فرارسيدن زماني مشخص
رخداد رويدادي مشخص
تشخيص دستگاه
سایر
نوع خدمت
خدمت به شهروندان (G2C(
خدمت به كسب و كار (G2B(
خدمت به ديگردستگاه هاي دولتي(G2G(
نوع خدمت در دانشگاه
درمانی
نوع رویداد خدمت
سلامت
كسب و كار
سایر
نوع مخاطبین
دستگاههاي اجرايي
دانشگاهيان
گروه خدمت
خدمات عمومی
آیا خدمت منجر به صدور مجوز می شود؟
بله
آیا خدمت منجر به پاسخ استعلام می شود؟
بله
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟
بله
قوانین و مقررات بالا دستی
آیین نامه ها و ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت آیین نامه ها و ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت
آیین نامه استانداردسازی تابلو و سرنسخه موسسات پزشکی سازمان نظام پزشکیفیزیکی
قوانین کمیسیون ماده 20طبق کمیته ها (محرمانه) بصورت فیزیکی 
قوانین کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانیطبق کمیته ها (فیزیکی)
قانون تعزیرات حکومتیفیزیکی
مصوبات جلسات هیات رئیسه دانشگاهفیزیکی 
مصوبات سازمان نظام پزشکیطبق کمیته ها

 

 

دسترسی

اطلاع رسانی 

(بدون اطلاع و طبق بازدید های دوره ای مدیریتی صورت می پذیرد.)

ندارد

 پایش مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی استان

فیزیکی

بررسی عناوین بازدید

در مرحله درخواست

(تقاضای فرد خدمت گیرنده ،تشخیص دستگاه - رخداد رویداد مشخص - تشخیص دستگاه )

ندارد

 پایش مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی استان

فیزیکی

بررسی رخداد جهت بازدید از عناوین مختلف

در مرحله تولید  

(اجرای بازدید)

ندارد

تحلیل و  پایش مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی استان بر اساس کلیه استانداردهای ابلاغی وزارت ومتبوع 

فیزیکی

تهیه گزارشات بازدید کارشناسان نظارت بر درمان

در مرحله ارائه نتیجه

(فیدبک بازدید)

ندارد

مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی استان

فیزیکی

ارائه گزارش و فیدبک بازدید به معاونت درمان و بازخورد بازدید و در صورت داشتن نواقص و اطلاع به مراجع ذی صلاح

 

فرایند ارائه خدمت
سوالات متداول

سوالات متداول پزشکان عمومی و متخصص در مطب ها:

1-  سوال : آیا می توانم مطب تاسیس نمایم؟

پاسخ: پس از اخذ پروانه مطب شهر محل خدمت مورد نظر از سازمان نظام پزشکی، اعلام افتتاح مطب به آن سازمان و معاونت درمان و اجرای استانداردهای مطب

2- سوال : آیا می توانم در مطب تزریقات و پانسمان انجام بدهم؟

پاسخ: لازم است درخواست مجوز تاسیس واحد تزریقات و پانسمان به معاونت درمان در فرمت وجود ارائه، پس از بازدید از محل توسط کارشناسان نظارت بر درمان و انطباق با چک لیست مربوطه تاییدیه صدور مجوز به اداره صدور پروانه جهت صدور مجوز ارسال می گردد.

3- سوال: آیا در مطب می توانم سونوگرافی انجام دهم؟

پاسخ: ارائه خدمات سونوگرافی در مطب توسط متخصصین زنان دارای گواهی نامه وزارت متبوع بصورت تشخیصی و بدون ارائه ریپورت و اخذ تعرفه و فلوشیپ ناباروری و متخصصین پریناتالوژی با اخذ تعرفه مصوب و ارائه ریپورت

4- سوال: چگونه  تعرفه مصوب مطب را مطلع شوم؟

پاسخ: تعرفه مصوب خدمات تشخیص درمانی 

5- سوال: چه افرادی می توانند در مطب فعالیت نمایند؟

پاسخ: پیراپزشکانی که مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح اخذ نموده اند.

6- سوال: چه خدماتی در مطب مجاز می باشد؟

پاسخ: خدمات مرتبط با پروانه فعالیت، راهنمای طبابت بالینی

7- سوال: 

 

توافق نامه سطح خدمت

توافقنامه سطح خدمت "نظارت های دوره ای از مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی"

1.          مقدمه :

بازدیدهای کارشناسی در راستای بررسی مستندات، صدور تاییدیه های درخواستی و استعلام

اهداف توافقنامه، تعریف خدمت و نحوه انجام تعاملات با خدمت‏گیرنده، نحوه گزارش‏دهی و بازبینی مشخص شود.

2.          هدف :

  • اجرای صحیح فرایندهای درمانی منطبق با قوانین و مقررات وزارت بهداشت و درمان (چک لیست ها و دستورالعمل های ابلاغی)

  • جلوگیری از فعالیت مطبها، دفاترکار و مؤسسات پزشکی غیرمجاز

  • ارتقاء کیفیت خدمات درمانی ارائه شده

  • جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در حیطه درمان

  • تعیین شاخص ها و سنجه های نظارتی کیفیت خدمات درمانی سرپایی

   

3.          مسئولیت

  • جلوگیری از فعالیت مطبها، دفاترکار و مؤسسات پزشکی مغایر با دستورالعمل های مصوب

  • جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در حیطه درمان

    تعهدات دستگاه اجرایی: 

    اجرای بازیدیدهای دوره ای مدیریتی

  • تهیه و بررسی گزارش بازدید و تصمیم گیری بر حسب شرایط مرکز مورد بازدید

  • گزارش بازدید، و فرصت لازم جهت رفع نواقص،نتیجه اقدامات انجام شده حضور رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان اعلام می گردد و دستورات لازم اخذ می شود.

  • بررسی اینکه نواقص برطرف گردیده است یاخیر

 

4.          تعهدات متقابل خدمتگیرنده:

  • اجرای صحیح قوانین و مقررات وزارت بهداشت و درمان

  • ارائه کلیه مستندات دارای وجاهت قانونی منطبق با آن مرکز

  •  رفع نواقص و ارائه فرآیندها منطبق با قوانین

 

5.          هزینه‏ ها و پرداختها

ندارد

6.          دوره عملکرد

  • در اسرع وقت

  • مشمول زمان با توجه به اولویت

 

7.          خاتمه توافقنامه

  • ارائه ی مستندات توسط گیرنده خدمت

  • بازدید نهایی توسط کارشناسان 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Restricted HTML

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can use shortcode for block builder module. You can visit admin/structure/gavias_blockbuilder and get shortcode, sample [gbb name="page_home_1"].
  • You can use shortcode for block builder module. You can visit admin/structure/gavias_blockbuilder and get shortcode, sample [gbb name="page_home_1"].

افزودن دیدگاه جدید

نظر شما در مورد این خدمت
شماره تماس واحد پاسخگو
36619664
نام واحد پاسخگو
خانم دکتر صادق رئیس اداره داخلی: 281 / خانم ناصری کارشناس داخلی:211
تعداد خدمات گیرندگان
در
ماه
تعداد خدمات گیرندگان
70
تواتر
تعداد
2
در
سال
یکبار برای همیشه
Off