بر اساس آیین نامه تاسیس آزمایشگاه های پزشکی، ازطریق سامانه صدور پروانه های پزشکی، پروانه تاسیس آزمایشگاه خصوصی صادر می گردد.تاریخ اعتباربهره برداری ازمیشگاه در پروانه تاسیس ثبت می گردد و موسس یا موسسین حقوقی آزمایشگاه بر اساس مدت زمان اعلام شده فعلیت می نمایند، همچنین با اتمام زمان اعتبار پروانه بهره برداری، موسس یا موسسین آزمایشگاه موظفند نسبت به تمدید پروانه بهره برداری اقدام نمایند.
ثبت اطلاعات معرفی مکان در سامانه
تصویر کروکی
ثبت اطلاعات اولیه مکان، اطلاعات تکمیلی، وضعیت مالکیت، اطلاعات اجاره نامه
تصویر تعهد نامه محضری در صورت اجاره زیر 5 سال
نامه از اداره ثبت،سازمان دولتی،اداره اوقاف درصورت وقفی بودن ملک (یا تکمیل تعهد اسناد قولنامه ای در محضر)
تصویر اجاره نامه
تعهد موسس جهت اخذ رضایت نامه همسایگان
تصویر نقشه تایید شده ساختمان آزمایشگاه (نقشه ساختمان، مهر و امضای اداره امور آزمایشگاه ها را داشته باشد.
ثبت اطلاعات بخش و زیربخش مورد نظر آزمایشگاه
معرفی مسئول فنی مورد نظر
معرفی کارکنان آزمایشگاه
فرم اعلام همکاری پرسنل
سوء پیشینه کیفری و انتظامی
فرم قبول و تعهد وظایف مسئول فنی
پروانه مطب مسئول فنی در صورتی که مدرک تحصیلی مسئول فنی آسیب شناسی بالینی تشریحی باشد
حکم کارگزینی مسئول فنی
لیست تجهیزات آزمایشگاه به صورت فایل اکسل همراه با اطلاعات کارخانه سازنده، برند، شماره سریال و شاخصه
تعهدهمکاری با مرکز بهداشت
تاییدیه آتش نشانی ساختمان آزمایشگاه
تاییدیه ایمنی و استاندارد آسانسور از شرکت های معتبر زیر نظر سازمان ملی استاندارد
تاییدیه ایمنی و حفاظت فنی کار از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
فیش واریزی بانک
معرفی مکان | متقاضی اطلاعات مربوط به مکان بهره برداری را در این قسمت تکمیل می نماید تا مراحل بعدی فعال گردد.
| |
ارسال مدارک ملک | در این قسمت متقاضی مدارک ملک شامل تصویر سند مالکیت، تصویر نامه از اداره ثبت،سازمان دولتی،اداره اوقاف درصورت وقفی بودن ملک، تصویر اجاره نامه و تعهد موسس جهت اخذ رضایت نامه همسایگان را بارگذاری می نماید. | |
ارسال تاییدیه نقشه | در این قسمت متقاضی نقشه ساختمان آزمایشگاه را قبلا توسط معاونت درمان تایید شده است را بارگذاری می نماید . | |
ارسال گزارشات پیشرفت کار | متقاضی گزارشات مورد نیاز را در این قسمت تکمیل می نماید. | |
تغییر نوبت کاری موافقت اصولی | در صورتی که متقاضی تمایل به تغییر نوبت کاری موافقت اصولی دارد در این قسمت اعمال می نماید. | |
تکمیل اطلاعات درخواست | در این قسمت متقاضی اطلاعات مربوط به بخش آزمایشگاه، مسئول فنی، تجهیزات، اسامی پرسنل و اطلاعات مورد نیاز پرسنل را تکمیل می نماید و مدارک مورد نیاز را در محل مربوطه بارگذاری می نماید. | |
تکمیل مدارک سئول فنی | در این قسمت متقاضی اطلاعات مربوط به مسئول فنی شامل سوء پیشینه کیفری و انتظامی، فرم قبول و تعهد وظایف مسئول فنی، پروانه مطب مسئول فنی در صورت وجود و حکم کارگزینی را بارگذاری می نماید. | |
مدارک اختصاصی موسسه | در این قسمت متقاضی تعهدهمکاری با مرکز بهداشت را بارگذاری می نماید. | |
مدارک لازم جهت اخذ تاییدیه های بهداشتی و فنی | در این قسمت متقاضی تاییدیه آتش نشانی ساختمان، تاییدیه ایمنی و استاندارد آسانسور از شرکت های معتبر زیر نظر سازمان ملی استاندار و تاییدیه ایمنی و حفاظت فنی کار از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بارگذاری می نماید. | |
پرداخت تعرفه | متقاضی در این قسمت از طریق لینک موجود هزینه تعرفه و شماره حساب را برداشت می کند و هزینه مورد نظرپرداخت شده وفیش آن در این قسمت بارگذاری می گردد. | |
تغییر نام موافقت اصولی | متقاضی در این قسمت در صورت تمایل به تغییر نا موافقت اصولی، می تواند این کار را همزمان با بهره برداری انجام دهد. |
اطلاع رسانی (صدور پروانه بهره برداری ازمایشگاه) | اینترنتی | استانی | شهروندان/ ورود به سامانه | www.parvaneh.behdasht.gov.ir |
در مرحله درخواست (متقاضی در سامانه صدور پروانه های پزشکی ثبت نام می نماید و هر دفعه با نام کاربری وپسوورد مختص خود وارد سامانه می شوند. ) | اینترنی | استانی | شهروندان/ ثبت نام | http://Parvaneh.Behdasht.gov.ir |
در مرحله تولید (متقاضی اطلاعات و مدارک نیاز سامانه را بارگذاری می نماید و درخواست بهره برداری رابه به کارشناس دانشگاه ارسال می نماید و کارشناس مربوطه بعد از بررسی درخواست ایرادات را را در قسمت اقدام کارشناسی ثبت می نماید و درخواست را جهت رفع نواقص مجددا به متقاضی بازمی گرداند.) | اینترنتی | استانی | شهروندان/ ثبت و بارگذاری اطلاعات درخواست | www.parvaneh.behdasht.gov.ir |
در مرحله ارائه نتیجه (بعد از برگزاری کمیسیون ماده 20 آزمایشگاه و موافقت اعضای کمیسیون، پروانه بهره برداری صادر می گردد.) | اینترنتی | استانی | شهروندان/ صدورپروانه بهره برداری | www.parvaneh.behdasht.gov.ir |
سوالات متداول فرآیند صدور پروانه بهره برداری آزمایشگاه
1- برای ثبت نام به کدام سایت مراجعه نمایم؟
پاسخ : www.parvaneh.behdasht.gov.ir
2- آیا باید در لینک ثبت نام، ثبت نام کنیم ؟
پاسخ: بله ابتدا به قسمت ثبت نام وارد شوید و اطلاعات مورد نظر خواسته شده را وارد نمایید، سپس یک تایید هویت از سایت ثبت احوال انجام می شود و پسوورد به گوشی همراه شما پیامک می گردد.
3- من ثبت نام کرده ام برای ورود به سامتنه به کدام قسمت وارد شوم؟
پاسخ: ابتدا به سایت صدور پروانه ها وارد شوید و در قسمت ورود نام کاربری وپسوورد خود را وارد کنید .
4- چطور درخواست ثبت نمایم؟
پاسخ: در قسمت باکس آبی رنگ درخواست های بهره برداری کلیک کنید یک باکس سبز باز می شود حال روی آن کلیک کنید به پنجره درخواست وارد می شوید.
5- درخواست را ثبت شده است ولی چرا فقط قسمت معرفی مکان فعال است؟
پاسخ: در ابتدا متقاضی مرحله اول یعنی معرفی مکان را تکمیل می نماید و درخواست را برای دانشگاه می فرستد، درخواست توسط کارشناس دانشگاه مرحله معرفی مکان تایید می شود و درخواست جهت انجام مرحله بعدی یعنی ارسال مدارک ملک ارسال می شود و مرحله دوم برای متقاضی فعال است تا اطلاعات و مدارک را ثبت نماید.
6-مدارک مثبته درخواست قرارداد آزمایشگاه با بیمه های پایه (تامین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح) را در قسمت قرارداد با بیمه های پایه چیست ؟
پاسخ :پایه بارگذاری نمایید.
- برای بیمه تامین اجتماعی، کارت سالانه عملکرد
- برای بیمه خدمات درمانی، قرارداد فعلی
- برای بیمه ی نیروهای مسلح، نامه ای مبنی بر در دست اقدام بودن اخذ قرارداد جدید با سازمان مربوطه)
7-چطور تاییدیه آتش نشانی گرفته شود؟
پاسخ :
ابتدا نامه معرفی از اداره امور آزمایشگاه ها دریافت نمایید و نامه معرفی را به آتش نشانی منطقه مربوط به خود ارائه دهید و آتش نشانی تاریخ بازدید برای متقاضی تعیین می نماید و بعد از انجام بازدید توسط مامور آتش نشانی، سازمان آتش نشانی با توجه شرایط ایمنی آزمایشگاه تاییدیه با متن بحرانی یا پرخطر یا کم خطر و یا یک ساله را می دهدو سپس متقاضی نامه تاییدیه را در سامانه صدور پروانه در قسمت شماره 9 درخواست بهره برداری، تاییدیه های بهداشتی و فنی بارگذاری می نماید.
8-مسیر دریافت اخذ تاییدیه آسانسور توسط متقاضی چگونه است؟
پاسخ :
ابتدا با یکی از شرکتهای پشتیبان آسانسور که زیر نظر اداره استاندارد هستند مکاتبه و درخواست تاییدیه زیر اداره استاندارد نمایید در ادامه شرکت ذکر شده طی بازدید های انجام داده و اقداماتی که انجام می دهید، تاییدیه را صادر می نماید که در قسمت شماره 9 درخواست بهره برداری، تاییدیه ها بهداشتی و فنی بارگذاری گردد.
9- مرجع اخذ پروانه مطب برای پاتولوژیست چیست و پروانه مطب در کجا بارگذاری شود ؟
پاسخ :
به سازمان نظام پزشکی مراجعه نمایید و یا اگر امکان الکترونیک دارند، درخواست پروانه مطب ثبت نمایید و بعد از اخذ پروانه مطب جدید آن را در سامانه صدور پروانه در قسمت تکمیل اطلاعات شخصی، قسمت پروانه ها و مجوزها بارگذاری نمایید. لازم به ذکر است هر فردی با نام کاربری و پسوورد خود به سامانه صدور پروانه وارد شود و قسمت اطلاعات شخصی خود را با توجه به مدرک خواسته شده تکمیل نماید.
توافقنامه سطح خدمت "صدور پروانه بهره برداری ازمایشگاه"
1. مقدمه
- انجام کلیه مراحل فرآیند مرتبط با صدورپروانه بهره برداری آزمایشگاه که فقط از طریق سامانه صدور پروانه ها صورت میگیرد.
2. هدف
- تسریع در فرآیند صدور پروانه بهره برداری آزمایشگاه ها
- ثبت و ساماندهی بانک اطلاعات ازمایشگاه های خصوصی
- صدور پروانه بهره برداری کلیه آزمایشگاه های خصوصی واجد شرایط
3. مسئولیت
- نظارت بر دقت بارگذاری مدارک مورد نظر و ثبت اطلاعات خواسته شده درخواست تا تکمیل کامل درخواست جهت طرح در کمیسیون ماده 20
- برگزاری ماهیانه کمیسیون قانونی ماده 20 که در دفتر ریاست معاونت درمان در حضور اعضای کمیسیون برگزار میشود.
4. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
- دستگاه اجرایی: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
خدمت گیرنده: تمامی پزشکان پاتولوژیست، دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی و دکترای تخصص تک رشته ای بر اساس آنچه در آیین نامه تاسیس آزمایشگاه های پزشکی آمده است، می باشند.
متقاضی دریافت این مجوز مکلف است مدارک خود را تنها از طریق سامانه صدور پروانه ها ارائه دهد.
5. هزینه ها و پرداختها
تمامی هزینه های صدور پروانه بهره بردار آزمایشگاه های خصوصی از طریق لینک تعرفه در سامانه صدور پروانه ها انجام و به حساب وزارت بهداشت واریز میشود.
6. دوره عملکرد
- ارائه خدمت به صورت پیوسته و مداوم به صورت الکترونیک انجام می گردد.
7. خاتمه توافقنامه
- تنها با ابطال پروانه بهره برداری یا تعطیلی دائم ازمایشگاه، ارائه خدمت خاتمه مییابد.