ارائه خدمات مربوط به امانت و بازگشت منابع اطلاعاتی موجود در سطح کتابخانه های دانشگاه به اعضای این کتابخانه ها
اطلاع رسانی |
اینترنتی (مانند وبگاه دستگاه)
|
الکترونیکی | ||
در مرحله درخواست |
جهت احراز اصالت فرد جهت احراز اصالت مدرک نیاز به مراجعه برای دریافت منبع
|
غیر الکترونیکی | ||
در مرحله تولید |
لزوم مراجعه فرد برای دریافت منبع اطلاعاتی
|
غیر الکترونیکی | ||
در مرحله ارائه نتیجه |
جهت احراز اصالت فرد جهت احراز اصالت مدرک نیاز به مراجعه برای دریافت منبع
|
غیر الکترونیکی |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. چگونه می توان منابع موجود در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را جستجو نمود؟
کلیه منابع موجود در کتابخانه های دانشگاه بصورت آنلاین و از طریق وب سایت elib.mui.ac.ir و یا در بخش سامانه ها در وب سایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به آدرس mui.ac.ir قابل مشاهده و جستجو هستند. برای جستجوی اطلاعات لازم است از یکی از شیوه های جستجوی اطلاعات در سایت مذکور استفاده شود.
2. چه افرادی می توانند از منابع موجود در کتابخانه ها استفاده کنند؟
کلیه دانشجویان اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه چه قبلاً در یکی از کتابخانه های دانشگاه عضو شده باشند امکان مراجعه و امانت منابع موجود در این کتابخانه ها را خواهند داشت.
3. آیا استفاده از منابع موجود در کتابخانه ها محدود به محل تحصیل یا خدمت اعضا است؟
هنگامی که فرد در یکی از کتابخانه های دانشگاه از باشد امکان استفاده از منابع موجود در کلیه کتابخانه های دانشگاه را خواهد داشت. این کتابها را شامل کتابخانه های دانشکدهها ، مراکز آموزشی و درمانی و سایر کتابخانه های فعال در سطح دانشگاه می باشند.
4. آیا امکان امانت گرفتن منابع کتابخانه برای دانشجویان و محققان سایر دانشگاه ها نیز وجود دارد؟
در صورتی که فرد متقاضی در یکی از دانشگاه های عضو طرح امانت بین کتابخانه اصفهان مشغول به تحصیل یا فعالیت باشد امکان دریافت منابع موجود در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در قالب طرح امانت بین کتابخانه ای را خواهد داشت. برای این منظور لازم است که متقاضی به کتابخانه مرکزی محل تحصیل یا خدمت خود مراجعه نموده و از رابط طرح امانت بین کتابخانه ای در این زمینه کمک بگیرد.
5. آیا امکان امانت گرفتن منابع موجود در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت غیر حضوری نیز وجود دارد؟
با توجه به اینکه لازم است عضو کتابخانه منابع مورد نیاز خود را مشاهده نموده و در صورت نیاز آن را به امانت بگیرد همچنین با توجه به محدودیتهای دیگری که در زمینه ارائه غیر حضوری خدمت وجود دارد، در حال حاضر امانت منابع صرفاً به صورت حضوری انجام میشود.
6. شرایط و ضوابط امانت گرفتن منابع از کتاب های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چیست؟
کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور ارائه خدمات مربوط به امانت منابع ، از آیین نامه امانت منابع در سطح کتابخانه های این دانشگاه پیروی می کنند. آیین نامه مذکور از طریق وب سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه به آدرس centlib.mui.ac.ir در دسترس قرار دارد.
توافقنامه سطح خدمت " امانت منابع اطلاعاتی کتابخانه "
1. مقدمه.
تسهیل دسترسی استفاده کنندگان به منابع اطلاعاتی یکی از اهداف کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. در این زمینه برای استفاده بهینه دانشجویان، اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه از منابع چاپی موجود در سطح کتابخانه های دانشگاه، با بهره گیری از نرم افزار جامع کتابخانه های تحت وب امکان مشاهده موجودی کتابخانه ها و جستجو در بین منابع اطلاعاتی موجود در آنها برای اعضای کتابخانه های این دانشگاه فراهم شده است. با مراجعه به نرم افزار جامع کتابخانه ای دانشگاه به آدرس .elib.mui.ac.ir اعضا می توانند با استفاده از اطلاعات موجود به جستجوی منابع اطلاعاتی و شناسایی محل نگهداری آنها در سطح دانشگاه اقدام نمایند.
2. هدف.
هدف از این توافقنامه سطح خدمات، این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمات ارائه شده توسط کتابخانه مرکزی، کیفیت تحویل کلیه خدمات برای خدمت گیرندگان مورد توافق قرار گیرد. این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمات و مسئولیتهای سازمانی را در صورت لزوم مشخص میکند.
3. مسئولیت.
کتابخانه های دانشگاه موافقت می کنند که خدمات خود را در زمینه امانت منابع اطلاعاتی بشرح زیر ارائه نمایند:
- اطلاع رسانی در مورد منابع موجود در کتابخانه های دانشکده ها، مراکز آموزشی و درمانی و سایر کتابخانه های وابسته را از طریق وب سایت elib.mui.ac.ir به کاربران خود ارائه دهند.
- خدمات مربوط به امانت را به اعضای کتابخانه ها که متقاضی دریافت منابع موجود در کتابخانه هستند انجام دهند.
4. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و کتابخانه مرکزی
- وب سایت نرم افزار جامع کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متعهد به برقراری دسترسی آنلاین به صورت دائم در طول روزهای هفته برای کاربران و متقاضیان جستجوی اطلاعات در مجموعه کتابخانه های دانشگاه خواهد بود.
- در صورت بروز اشکال فنی در ارائه خدمات مربوط به فهرست منابع کتابخانه ها ، موارد لازم از طریق وب سایت کتابخانه مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد
- کتابخانه های دانشگاه موظف هستند که بستر مناسب برای جستجوی آنلاین اطلاعات و همچنین موارد مربوط به تمدید از راه دور منابع را برای کاربران خود تسهیل نمایند.
- استفاده کنندگان از کتابخانه های دانشگاه موظف هستند که درخواست خود برای امانت منابع را مبتنی بر آیین نامه امانت کتابخانه های دانشگاه به کتابخانه ارائه دهند.
- استفاده کنندگان از کتابخانه ها موظف هستند که بر اساس مدت زمان تعریف شده برای امانت منبع اطلاعاتی دریافتی ، آن را به کتابخانه تحویل نمایند.
- استفاده کنندگان از کتابخانه ها می توانند کلیه سوالات خود را در ارتباط با مجموعه منابع اطلاعاتی در کتابخانه ها از طریق شماره های تماس درج شده در وب سایت های کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مسئولین مربوطه طرح نمایند.
5. هزینه ها و پرداخت ها
ارائه خدمات در وب سایت کتابخانه بصورت خودکار و بدون هزینه انجام میگیرد. درواقع ارایه خدمات مذکور جهت بهره برداری همه خدمت گیرندگان به صورت رایگان است و در این خصوص هزینه ای از جانب دریافت کننده خدمات پرداخت نمی شود. ولی در صورت عدم رعایت مدت زمان تعیین شده برای استفاده از منبع اطلاعاتی، طبق آیین نامه امانت، خدمت گیرنده متعهد به پرداخت جریمه خواهد بود.
6. دوره عملکرد
این توافقنامه سطح خدمت تا تاریخ 12/12/1403 و تحت امضای آقای دکتر رسول نوری اعتبار دارد و پس از تاریخ ذکر شده یک توافقنامه سطح خدمت جدید ایجاد و امضا خواهد شد تا ارائه خدمات ادامه یابد.
7. خاتمه توافقنامه
در صورت عدم ايفاي تعهدات، توافقنامه خاتمه مي يابد .