ب منظورفعالیت پزشکان متقاضی فعالیت در بخش مراکز درمانی خصوصی(بستری/سرپایی) ضمن ثبت درخواست متقاضیان در اتوماسیون اداری و ارسال مستندات مورد نیاز به صورت غیر حضوری (ایمیل مدارک) موارد مورد درخواست پس از بررسی کارشناسی و طرح در کمیته مشترک معاونت درمان و سازمان نظام پزشکی( توالی برگزاری کمیته ها سه بار در ماه می باشد) مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نداشتن منع قانونی نسبت به ارسال صورتجلسه فعالیت پزشکان عمومی و متخصص در بخش خصوصی از طرف معاونت درمان به سازمان نظام پزشکی اقدام و پس از آن اطلاع رسانی امکان فعالیت پزشک متقاضی در بخش خصوصی از طرف سازمان نظام پزشکی به آن مرکز و سازمان های بیمه گر انجام می گردد.
فرم خوداظهاری
تصویر پروانه مطب
تصویر کارت نظام پزشکی
تصویر گواهی پایان طرح عمومی
تصویر گواهی پایان تعهدات مقطع تخصص و فوق تخصص
گواهی عدم نیاز در ساعات اداری ( پزشکان استخدام )
مجوز از دانشکده برای فعالیت اعضای هیات علمی در بخش خصوصی
دستورالعمل ساماندهی فعالیت پزشکان در بخش خصوصی | مکاتبه اداری |
اطلاع رسانی | تلفن،الکترونیکی (ایمیل)،پیام کوتاه | |||
در مرحله درخواست | الکترونیکی (ایمیل)،حضوری(ثبت دبیرخانه) | |||
در مرحله تولید | اتوماسیون اداری | صورتجلسه مشترک بین معاونت درمان و سازمان نظام پزشکی اصفهان | ||
در مرحله ارائه نتیجه | پست-تلفنی | طی تماس تلفنی از معاونت درمان به شخص مورد نظر اعلام میگردد. یا از طریق نظام پزشکی برای افراد مذکور ایمیل می شود. |
1: نحوه حضور پزشکان متعهدخدمت درمانی معرفی شده به دانشگاه چگونه می باشد؟
پزشک متخصص مشمول تعهدات قانونی یک هفته پس از صدور حکم وزارتی و معرفی به دانشگاه موظف به معرفی خود به معاونت درمان و تحویل مدارک مورد نیاز می باشد و در غیر اینصورت نسبت به اجراء مفاد سند تعهد محضری از طریق مجاری قانونی اقدام خواهد شد.
2: مدارک لازم برای تعیین محل فعالیت و صدور ابلاغ چه مدارکی است؟
اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل کارت نظام پزشکی، سند تعهد محضری ورود به دوره دستیاری، گواهی پایان طرح پزشکی عمومی، گواهی پایان خدمت برای آقایان، فرم مشخصات فردی تکمیل شده (قابل دسترسی در سایت معاونت درمان)،فرم تسویه حساب از محل تحصیل .
3: انتخاب محل فعالیت بر چه اساسی صورت می گیرد؟
تعیین محل فعالیت بمنظور گذراندن تعهدات قانونی درمانی بر اساس اولویت های استانی، اعلام نیازهای مراکز درمانی(پس از بررسی کارشناسی) در شهرستان های تابعه دانشگاه(با تاکید بر شهرستان های گروه الف وب) انجام می گردد.
4:کدام یک از شهرستان های استان مشمول طرح ماندگاری می باشد؟
برای دریافت لیست شهرستان های گروه الف و ب مشمول برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان اینجا را کلیک نمایید.
5: کدام یک از شهرستان های استان مشمول برنامه مقیمی پزشکان می باشد؟
برای دریافت لیست شهرستان ها ی مشمول برنامه مقیمی پزشکان اینجا را کلیک نمایید.
6: نحوه و زمان شروع بکار در بیمارستان محل خدمت به چه صورت می باشد؟
پس از تعیین محل فعالیت و تکمیل مدارک مورد نیاز، با مدیریت توسعه و منابع انسانی دانشگاه(امور طرح و لایحه) از طرف این حوزه مکاتبه انجام و سپس از طرف این مدیریت ابلاغ صادر و به بیمارستان محل فعالیت ارسال می گردد. ضروری است پزشک متخصص مشمول تعهدات قانونی با ریاست /مدیریت بیمارستان هماهنگی های لازم را جهت تنظیم برنامه و کشیک های کاری انجام و تاریخ شروع بکار در بیمارستان جهت انعکاس به اداره توزیع نیروهای تخصصی وزارت بهداشت به این معاونت اعلام گردد.
7: شرایط صدور پروانه مطب جهت پزشکان متعهد خدمت مشمول تعهدات قانونی غیر هیات علمی با سهمیه آزاد به چه صورت میباشد؟
صدور پروانه مطب برای پزشکان فوقالذکر منوط به صدور گواهی عدم نیاز به حضور و خدمات ایشان در ساعات غیر اداری/ غیر موظف از سوی محل خدمت بمنظور صدور پروانه مطب پس از گذراندن یکسال از تعهدات قانونی با لحاظ نمودن شرایط موجود در دستورالعمل نحوه فعالیت پزشکان متعهد خدمت در مطب 22046/400د مورخ 14/9/1397 معاون محترم درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز خواهد بود.
در صورتی که پزشک متخصص در حال گذراندن تعهدات قانونی در دو بیمارستان می باشد ضروری گواهی عدم نیاز از سوی هر دو مرکز درمانی به معاونت درمان ارسال گردد.
: نحوه حضور پزشکان متعهدخدمت درمانی معرفی شده به دانشگاه چگونه می باشد؟
پزشک متخصص مشمول تعهدات قانونی دو هفته پس از صدور حکم وزارتی و معرفی به دانشگاه موظف به معرفی خود به معاونت درمان و تحویل مدارک مورد نیاز می باشد و در غیر اینصورت نسبت به اجراء مفاد سند تعهد محضری از طریق مجاری قانونی اقدام خواهد شد.
2: مدارک لازم برای تعیین محل فعالیت و صدور ابلاغ چه مدارکی است؟
اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل کارت نظام پزشکی، سند تعهد محضری ورود به دوره دستیاری، گواهی پایان طرح پزشکی عمومی، گواهی پایان خدمت برای آقایان، فرم مشخصات فردی تکمیل شده (قابل دسترسی در سایت معاونت درمان).
3: انتخاب محل فعالیت بر چه اساسی صورت می گیرد؟
تعیین محل فعالیت بمنظور گذراندن تعهدات قانونی درمانی بر اساس اولویت های استانی، اعلام نیازهای مراکز درمانی(پس از بررسی کارشناسی) در شهرستان های تابعه دانشگاه(با تاکید بر شهرستان های گروه الف وب) انجام می گردد.
4:کدام یک از شهرستان های استان مشمول طرح ماندگاری می باشد؟
برای دریافت لیست شهرستان های گروه الف و ب مشمول برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان اینجا را کلیک نمایید.
5: کدام یک از شهرستان های استان مشمول برنامه مقیمی پزشکان می باشد؟
برای دریافت لیست شهرستان ها ی مشمول برنامه مقیمی پزشکان اینجا را کلیک نمایید.
6: نحوه و زمان شروع بکار در بیمارستان محل خدمت به چه صورت می باشد؟
پس از تعیین محل فعالیت و تکمیل مدارک مورد نیاز، با مدیریت توسعه و منابع انسانی دانشگاه(امور طرح و لایحه) از طرف این حوزه مکاتبه انجام و سپس از طرف این مدیریت ابلاغ صادر و به بیمارستان محل فعالیت ارسال می گردد. ضروری است پزشک متخصص مشمول تعهدات قانونی با ریاست /مدیریت بیمارستان هماهنگی های لازم را جهت تنظیم برنامه و کشیک های کاری انجام و تاریخ شروع بکار در بیمارستان جهت انعکاس به اداره توزیع نیروهای تخصصی وزارت بهداشت به این معاونت اعلام گردد.
7: شرایط صدور پروانه مطب جهت پزشکان متعهد خدمت مشمول تعهدات قانونی غیر هیات علمی با سهمیه آزاد به چه صورت میباشد؟
صدور پروانه مطب برای پزشکان فوقالذکر منوط به صدور گواهی عدم نیاز به حضور و خدمات ایشان در ساعات غیر اداری/ غیر موظف از سوی محل خدمت بمنظور صدور پروانه مطب پس از گذراندن یکسال از تعهدات قانونی با لحاظ نمودن شرایط موجود در دستورالعمل نحوه فعالیت پزشکان متعهد خدمت در مطب 22046/400د مورخ 14/9/1397 معاون محترم درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز خواهد بود.
در صورتی که پزشک متخصص در حال گذراندن تعهدات قانونی در دو بیمارستان می باشد ضروری گواهی عدم نیاز از سوی هر دو مرکز درمانی به معاونت درمان ارسال گردد.
8: آیا با فعالیت در بخش خصوصی متعهدین خدمت موافقت می گردد؟
با توجه به ابلاغ بخشنامه نحوه فعالیت پزشکان متعهد خدمت در مطب 22046/400د مورخ 14/9/1397 معاون محترم درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفا فعالیت پزشکان مذکور در مطب شخصی مجاز خواهد بود.
توافقنامه سطح خدمت با عنوان: صدور مجوز بکارگیری پزشکان(عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشکی در مراکز درمانی خصوصی(بستری، سرپایی)
مقدمه:
این توافقنامه با عنوان صدور مجوز فعالیت پزشکان متقاضی(عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک) در مراکز درمانی خصوصی(بستری/سرپایی) می باشد. نحوه انجام این خدمت پس از ثبت درخواست متقاضیان در اتوماسیون اداری و ارسال مستندات مورد نیاز به صورت غیر حضوری (ایمیل مدارک) موارد مورد درخواست کارشناسی و در کمیته مشترک معاونت درمان و سازمان نظام پزشکی( توالی برگزاری کمیته ها سه بار در ماه می باشد) مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نداشتن منع قانونی نسبت به ارسال صورتجلسه فعالیت پزشکان عمومی و متخصص در بخش خصوصی از طرف معاونت درمان به سازمان نظام پزشکی اقدام و پس از آن اطلاع رسانی امکان فعالیت پزشک متقاضی در بخش خصوصی فراهم می گردد.
هدف:
هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که با توجه به گسترش مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی در قالب بخش خصوصی به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، صدور مجوز فعالیت (عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک) در مراکز درمانی خصوصی(بستری/سرپایی) برای پزشکان متقاضی مورد توافق قرار گیرد. این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمت، روشهای نظارت و مسئولیتهای سازمانی را در صورت لزوم مشخص میکند.
مسئولیت:
معاونت درمان موافقت میکند که خدمت صدور مجوز فعالیت پزشک در بخش خصوصی به ترتیب زیر ارائه شود، بعبارتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به دستورالعمل های وزارتی ابلاغ شده از طریق معاونت درمان نسبت به صدور مجوز فعالیت پزشکان متقاضی اقدام می نماید. فرآیند اجرای صدور مجوز فعالیت به شرح زیر تعیین و اجرا می گردد:
1: بررسی مستندات و مدارک ارسالی از طریق پست الکترونیک، اتوماسیون اداری مورد نیاز پزشک متقاضی از جمله: دارابودن پروانه مطب، گواهی پایان تعهدات قانونی، گواهی عدم نیاز در ساعات غیر اداری برای مستخدمین دستگاه های اجرایی.
2: صدور مجوز با در نظر گرفتن تکمیل مدارک ارسالی، نداشتن منع قانونی بمنظور فعالیت در بخش های خصوصی (از جمله تعداد مراکز فعالیت بستری/سرپایی و ... ).
3: در صورت عدم ارسال مدارک و داشتن منع بکارگیری پزشک متقاضی در مراکز درمانی خصوصی مجوز فعالیت صادر نشده و این موضوع از طریق رابط مرکز درمانی به پزشک اطلاع رسانی می گردد. تا در صورت نیاز نسبت به اقدامات اصلاحی اقدام نماید.
4: در کلیه مراحل اجرای فرآیند نیاز به مراجعه حضوری پزشک متقاضی و یا رابط مرکز درمانی نمی باشد و تمامی موارد از طریق پاسخگویی تلفنی کارشناس مربوطه قابل پیگیری می باشد.
هزینه ها و پرداختها:
اجرای این خدمت فاقد هر گونه هزینه می باشد.
دوره عملکرد:
دوره زمانی فعال بودن این خدمت چهار مرتبه در طول هر ماه می باشد و بطور مستمر این خدمت در حال ارائه می باشد.
موافقت نامه سطح خدمت :
صدور مجوز بکارگیری پزشکان(عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشکی در مراکز درمانی خصوصی(بستری، سرپایی) پس از تایید در کمیته مشترک معاونت درمان دانشگاه و سازمان نظام پزشکی و تنظیم و ارسال صورتجلسه مشترک بین این دو حوزه و صدور مجوز فعالیت پزشکان متقاضی در بخش های درمانی خصوصی به پایان می رسد.