- جایگاه مدیریت مشارکتی در تحول اداری دانشگاه چیست ؟
دانشگاه ها و مراكز علمي ،مركز تحول و توسعهي علمي و فرهنگي يك كشور به حساب مي آيند. دانشگاه هاي علوم پزشكي علاوه بر اين وظيفهي خطير در حيطهي بهداشت و درمان و توسعه ي سلامت نيز وظيفهي عمده اي به عهده دارند. يكي از این وظایف عمده ، مدیریت توسعه سازمان و تحول اداري رسيدن به اهداف دانشگاه مي باشد كه تبادل افكار و هم انديشي در راستاي توسعه و تحول اداري دستيابي به اين اهداف را تسهيل ميكند مدیریت مشارکتی به عنوان یکی از پیشرفته ترین و موثرترین روشهای مدیریت در توسعه و تحول اداری مطرح می باشد و کارآمدترین و اصلی ترین ابزار در این نوع مدیریت، نظام پیشنهادات سازمان است
- هدف از سیستم جامع نظام پیشنهادات چیست؟
هدف از اجرای نظام جامع پیشنهادات افزایش توان سازمان در مقابل خواست های متغیر ذینفعان از طریق ارج نهادن به فضایل و توانایی های انسان و همسو کردن اهداف کارکنان با اهداف سازمان می باشد.
- نظام پیشنهادات شامل چه فرایندهایی می شود؟
ثبت نام در سامانه نظام پیشنهادات به آدرس sus.behdasht.gov.ir ، ثبت اطلاعات شخصی،گرفتن user , password، وارد کردن فرمت پیشنهاد، ثبت گزینه نهایی پیشنهاد و دریافت کد شناسه برای پیشنهاد
4. مشتریان و ذینفعان این نظام چه کسانی می باشند؟
کلیه همکاران و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی می توانند با شماره ملی و password ارسال شده امکان ورود به سامانه نظام پیشنهادات به آدرس sus.behdasht.gov.ir را دارند.
5. دبیرخانه نظام پیشنهادات کجاست و وظیفه این دبیر خانه چیست؟
- این دبیرخانه واقع در مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری قرار دارد و وظیفه این دبیرخانه دریافت پیشنهادات کارکنان، ارسال پیشنهادات به ارزیابان، بررسی و محاسبه امتیاز پیشنهادات و ارسال پیشنهادات منتخب جهت اجرا می باشد.
6- پیشنهادات توسط چه کسانی بررسی می شوند؟
پیشنهادات در هر مرحله توسط داوران معرفی شده از معاونتهای مختلف ستادی به دبیرخانه نظام پیشنهادات بررسی و داوری می گردد.
7- تعریف نظام پیشنهادات چیست؟
نظام پیشنهادات عبارت است از یک نظام مدون برای فعال شدن ذهن افراد و به کارگیری ایده ها و نظرات آنان جهت حل مشکلات و نارسایی های موجود و بهبود فعالیتهای سازمان و همسو سازی هرچه بیشتر اهداف فردی با اهداف سازمانی و در نتیجه افزایش انگیزه و تعهد و تعلق سازمانهای به کارکنان نسبت به تمامی امور و سازمان
8- آدرس الکترونیکی سامانه نظام پیشنهادات؟
سامانه نظام جامع پیشنهادات در سایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به آدرس www.suggest.ac.ir قابل دسترسی می باشد.
9- تعریف مدیریت مشارکتی چیست؟
نظام مدیریت مشارکتی نظام همفکری و عملی کلیه کارکنان یک سازمان با سطوح مختلف مدیریتی است. در این نظام کلیه افراد سازمان درباره روشهای حل مسئله و مشکلات و ارتقای بهره وری سازمان فعالانه اندیشیده و حاصل تفکر، تأمل و تعمق فردی و تبادل نظرهای گروهی را در قالب طرح ها و پیشنهادات به سازمان ارائه می کنند.. بدین طریق در سازمان یک نظام همفکری و هم اندیشی توام با روح جمعی برای رسیدن به اهداف سازمان ایجاد شده و مدیریت امکان می یابد از گنجینه غنی اندیشه هاو نظرات و راه های مختلف در جهت نیل به اهداف سازمان بهره مند شوند و در فضایی صمیمی، ضمن شناخت استعدادها و قابلیت های فردی کارکنان و اهمیت دادن به آنان، روحیه همکاری و مشارکت رادر سازمان تقویت کند.
10- چنانچه اجراي مديريت مشاركتي و نظام پيشنهادات با موفقيت همراه باشد چه پیامدها و نتایجی خواهد داشت ؟
از مزايا و پيامدهايي همچون بهبود روابط انساني بين مديريت و كاركنان، تقويت انگيزش در كاركنان، بهبود گردش كار در سازمان، بروز خلاقيت و نوآوري، تقليل هزينه هاي خدمات رساني، افزايش احساس تعلق سازماني كاركنان و همسو شدن هدفهاي آنان با هدفهاي سازمان و در نهايت افزايش رضايت ارباب رجوع و ذينفعان برخوردار خواهد بود.
11- هدف از استقرار نظام پیشنهادات در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چیست؟
نهادینه سازی فرهنگ مدیریت مشارکتی در دانشگاه
12- آدرس جدید سامانه نظام پیشنهادات چه می باشد؟
Sus@behdasht.gov.ir
13- مراحل ابتدایی ورود به سامانه پیشنهادات کدام است:
ابتدا با آدرس وارد سامانه شده و روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید و بعد از ثبت اطلاعات کد رهگیری را دریافت می نماییم.
14- بعد از ثبت پیشنهادچه مراحلی روی پیشنهاد انجام می شود؟
ارسال پیشنهاد به داوران برای ارزیابی و بعد از ارزیابی توسط داوران محاسبه امتیاز کسب شده
15- در چه زمانی پیشنهادات به پیشنهاد دهنده ارجاع می گردد؟
در صورت مشکل در شکل ساختاری پیشنهاد و نیاز به تکمیل پیشنهاد و ارائه مستندات لازم
16-گزینه ثبت اولیه در پیشنهاد به چه منظور است؟
وقتی نیاز به تکمیل فرایند پیشنهاد در زمان دیگری می باشد.
17-مراحل ارزیابی پیشنهادات چگونه است؟
ابتدا از صفحه کارتابل بررسی وارد سامانه شوید و سپس روی پیشنهاد ارسال شده، جهت داوری کلیک کنید و پیشنهاد را ارزیابی و گزینه ارزیابی پیشنهاد را کلیک نمایید.
18- ویژگیهای داوران نظام پیشنهادات چه می باشد؟
داوران ،کارشناسان آگاه به مسائل تخصصی آن حوزه و معرفی شده از طرف معاونت مربوطه خود به مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری می باشند.
19- گزینه عدم ارتباط موضوعی چه زمانی انتخاب می شود؟
زمانی که ارتباط موضوعی بین تخصص پیشنهاد دهنده و موضوع پیشنهاد وجود نداشته باشد.
20-پس از انتخاب گزینه ارزیابی پیشنهاد در سامانه چه گزینه هایی باید تکمیل گردد؟
جدول شاخص های ارزیابی، سطح پیشنهاد و ثبت علت رد پیشنهاد در قسمت شرح