رفتن به محتوای اصلی
x

دستگاه اجرایی:دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

عنوان خدمت:ثبت پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادات

دستگاه اجرایی مادر:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

شناسه خدمت:10011782000

کلیه کارکنان در اقصی نقاط کشور می توانند پیشنهادات خود را در سامانه نظام پیشنهادات دانشگاه به آدرس sus.behdasht.gov.ir ثبت کنند . این یکی از راههای مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی می باشد 

دسترسی:

ویژگیهای خدمت

  1. جایگاه مدیریت مشارکتی در تحول اداری دانشگاه چیست ؟

دانشگاه ها و مراكز علمي ،مركز تحول و توسعه‌ي علمي و فرهنگي يك كشور به حساب مي آيند. دانشگاه هاي علوم پزشكي علاوه بر اين وظيفه‌ي خطير در حيطه‌ي بهداشت و درمان و توسعه ي سلامت نيز وظيفه‌ي عمده اي به عهده دارند. يكي از این وظایف عمده ، مدیریت توسعه سازمان  و تحول اداري رسيدن به اهداف دانشگاه مي باشد كه تبادل افكار و هم انديشي در راستاي توسعه و تحول اداري دستيابي به اين اهداف را تسهيل ميكند  مدیریت مشارکتی به عنوان یکی از پیشرفته ترین و موثرترین روشهای مدیریت در توسعه و تحول اداری مطرح می باشد و کارآمدترین و اصلی ترین ابزار در این نوع مدیریت، نظام پیشنهادات سازمان است

  1. هدف از سیستم جامع نظام پیشنهادات چیست؟

هدف از اجرای نظام جامع پیشنهادات افزایش توان سازمان در مقابل خواست های متغیر ذینفعان از طریق ارج نهادن به فضایل و توانایی های انسان و همسو کردن اهداف کارکنان با اهداف سازمان می باشد.

  1. نظام پیشنهادات شامل چه فرایندهایی می شود؟

ثبت نام در سامانه نظام پیشنهادات به آدرس sus.behdasht.gov.ir ، ثبت اطلاعات شخصی،گرفتن user , password، وارد کردن  فرمت پیشنهاد، ثبت گزینه نهایی پیشنهاد و دریافت کد شناسه برای پیشنهاد

4. مشتریان و ذینفعان این نظام چه کسانی می باشند؟

کلیه همکاران و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی می توانند با شماره ملی و password  ارسال شده  امکان ورود به سامانه نظام پیشنهادات به آدرس sus.behdasht.gov.ir را دارند.

5. دبیرخانه نظام پیشنهادات کجاست و وظیفه این دبیر خانه چیست؟

- این دبیرخانه واقع در مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری قرار دارد و وظیفه این دبیرخانه دریافت پیشنهادات کارکنان، ارسال پیشنهادات به ارزیابان، بررسی و محاسبه امتیاز پیشنهادات و ارسال پیشنهادات منتخب جهت اجرا می باشد.

6- پیشنهادات توسط چه کسانی بررسی می شوند؟

پیشنهادات در هر مرحله توسط داوران معرفی شده از معاونتهای مختلف ستادی به دبیرخانه نظام پیشنهادات بررسی و داوری می گردد.

7- تعریف نظام پیشنهادات چیست؟

نظام پیشنهادات عبارت است از یک نظام مدون برای فعال شدن ذهن افراد و به کارگیری ایده ها و نظرات آنان جهت حل مشکلات و نارسایی های موجود و بهبود فعالیتهای سازمان و همسو سازی هرچه بیشتر اهداف فردی با اهداف سازمانی و در نتیجه افزایش انگیزه و تعهد و تعلق سازمانهای به کارکنان نسبت به تمامی امور و سازمان

8- آدرس الکترونیکی سامانه نظام پیشنهادات؟

سامانه نظام جامع پیشنهادات در سایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به آدرس www.suggest.ac.ir قابل دسترسی می باشد.

9- تعریف مدیریت مشارکتی چیست؟

نظام مدیریت مشارکتی نظام همفکری و عملی کلیه کارکنان یک سازمان با سطوح مختلف مدیریتی است. در این نظام کلیه افراد سازمان درباره روشهای حل مسئله و مشکلات و ارتقای بهره وری سازمان فعالانه اندیشیده و حاصل تفکر، تأمل و تعمق فردی و تبادل نظرهای گروهی را در قالب طرح ها و پیشنهادات به سازمان ارائه می کنند.. بدین طریق در سازمان یک نظام همفکری و هم اندیشی توام با روح جمعی برای رسیدن به اهداف سازمان ایجاد شده و مدیریت امکان می یابد از گنجینه غنی اندیشه هاو نظرات و راه های مختلف در جهت نیل به اهداف سازمان بهره مند شوند و در فضایی صمیمی، ضمن شناخت استعدادها و قابلیت های فردی کارکنان و اهمیت دادن به آنان، روحیه همکاری و مشارکت رادر سازمان تقویت کند.

10- چنانچه اجراي مديريت مشاركتي و نظام پيشنهادات با موفقيت همراه باشد چه پیامدها و نتایجی خواهد داشت ؟

 از مزايا و پيامدهايي همچون بهبود روابط انساني بين مديريت و كاركنان‌، تقويت انگيزش در كاركنان، بهبود گردش كار در سازمان، بروز خلاقيت و نوآوري، تقليل هزينه هاي خدمات رساني، افزايش احساس تعلق سازماني كاركنان و همسو شدن هدفهاي آنان با هدفهاي سازمان و در نهايت افزايش رضايت ارباب رجوع و ذينفعان برخوردار خواهد بود.

 

11- هدف از استقرار نظام پیشنهادات در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چیست؟

 نهادینه سازی فرهنگ مدیریت مشارکتی در دانشگاه

 

12-  آدرس جدید سامانه نظام پیشنهادات چه می باشد؟

Sus@behdasht.gov.ir     

13- مراحل ابتدایی ورود به سامانه پیشنهادات کدام است:

 ابتدا با آدرس وارد سامانه شده و روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید و بعد از ثبت اطلاعات کد رهگیری را دریافت می نماییم.

14- بعد از ثبت پیشنهادچه مراحلی روی پیشنهاد انجام می شود؟

 ارسال پیشنهاد به داوران برای ارزیابی و بعد از ارزیابی توسط داوران محاسبه امتیاز کسب شده

15- در چه زمانی پیشنهادات به  پیشنهاد دهنده ارجاع می گردد؟

در صورت مشکل در شکل ساختاری پیشنهاد و نیاز به تکمیل پیشنهاد و ارائه مستندات لازم

16-گزینه ثبت اولیه در پیشنهاد به چه منظور است؟

وقتی نیاز به تکمیل فرایند پیشنهاد در زمان دیگری می باشد.

17-مراحل ارزیابی پیشنهادات چگونه است؟

ابتدا از صفحه کارتابل بررسی وارد سامانه شوید و سپس روی پیشنهاد ارسال شده، جهت داوری کلیک کنید و پیشنهاد را ارزیابی و گزینه ارزیابی پیشنهاد را کلیک نمایید.

18- ویژگیهای داوران نظام پیشنهادات چه می باشد؟

داوران ،کارشناسان آگاه به مسائل تخصصی آن حوزه و  معرفی شده از طرف معاونت مربوطه خود به مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری می باشند.

19- گزینه عدم ارتباط موضوعی چه زمانی انتخاب می شود؟

زمانی که ارتباط موضوعی بین تخصص پیشنهاد دهنده و موضوع پیشنهاد وجود نداشته باشد.

20-پس از انتخاب گزینه ارزیابی پیشنهاد در سامانه چه گزینه هایی باید تکمیل گردد؟

جدول شاخص های ارزیابی،  سطح پیشنهاد و  ثبت علت رد پیشنهاد در قسمت شرح