رفتن به محتوای اصلی
x

دستگاه اجرایی:معاونت تحقیقات و فناوری/دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

عنوان خدمت:انتشار مقاله در مجلات علمی دانشگاه

دستگاه اجرایی مادر:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

شناسه خدمت:16052587101

انتشار مقاله در مجلات علمی دانشگاه

دسترسی: ,

ویژگیهای خدمت

  1.  لیست مجلات دانشگاه را در کجا می‌توان بازیابی نمود؟

پاسخ: لیست مجلات علمی پژوهشی دانشگاه (فارسی و انگلیسی) در لینک زیر ارائه شده است و با کلیک بر روی تصویر هر مجله می‌توان وب‌سایت آن مجله را مشاهده کرد.

https://journals.mui.ac.ir/

 

  1.  آیا مجلات دانشگاه دارای رتبه علمی پژوهشی هستند؟

پاسخ: بله کل 18 مجله فارسی و انگلیسی ارائه شده در لینک مجلات دانشگاه، دارای رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور می‌باشند.

 

  1.  زمینه تخصصی هر یک از مجلات چیست؟

پاسخ: مجلات دانشگاه در حوزه‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی منتشر می‌گردد. علاوه بر نام مجله که حوزه کلی آن را تعیین می‌کند، در سایت هر مجله در قسمت «درباره مجله» یا «اطلاعات مجله» می‌توان حیطه یا زمینه‌های موضوعی تخصصی (Scope) هر یک از آنها را بررسی کرد. نویسندگانی که قصد ثبت مقاله در این مجلات را دارند لازم است از مطابقت موضوع دست‌نوشته‌های خود با زمینه موضوعی تخصصی مجلات اطمینان حاصل کنند.

 

  1.  آیا مجلات دانشگاه برای سابمیت یا انتشار مقالات هزینه دریافت می‌کنند؟

پاسخ: بنابر مصوبه هیات رئیسه دانشگاه، هر یک از مجلات با توجه به سطح نمایه‌نامه‌ای که دارند، هزینه‌ای به منظور انتشار مقاله از نویسندگان دریافت خواهند کرد. برای اطلاع از مقدار هزینه، مرحله پرداخت هزینه (ثبت، داوری، انتشار) و روش پرداخت، به قسمت «دستورالعمل نویسندگان (Instruction to Authors)» مراجعه نمایید.

 

  1. نمایه‌نامه هر یک از مجلات دانشگاه را در کدام قسمت از وب‌سایت مجلات می‌توان بازیابی کرد؟

پاسخ: برای هر یک از مجلات یک منو به نام «بانک‌ها و نمایه‌نامه‌ها» برای مجلات فارسی و «Indexing and Abstracting» وجود دارد که می توان لیست پایگاه‌های اطلاعاتی نمایه کننده مجلات را در آن قسمت مشاهده نمود. بعضی از این موارد به پروفایل مجله در پایگاه مورد نظر لینک شده‌اند و می‌توان وضعیت کمی و کیفی مجله را در آن پایگاه بررسی نمود.

 

  1.  برای سابمیت یا ثبت دست‌نوشته در یک مجله از چه قسمتی در وب‌سایت مجلات بایستی اقدام کرد؟

پاسخ: سابمیت دست‌نوشته نیاز به ثبت‌نام اولیه و ایجاد یک پروفایل کاربری توسط نویسنده دارد. پس از ثبت‌نام و تعریف نام کاربری و رمز عبور برای اولین دست‌نوشته، برای ثبت دست‌نوشته‌های بعدی می‌توان از همان پروفایل کاربری اقدام کرد. کل فرایند ثبت و پیگیری‌های آتی آن از طریق همین پروفایل و پس از ورود به آن قابل انجام است.

 

  1.  چگونه می‌توان از اینکه در حال حاضر دست‌نوشته/ها در کدام مرحله است، مطلع شد؟

پاسخ: با ورود به پروفایل کاربری خود با استفاده از نام کاربری و رمز عبور تعریف شده، می‌توان وضعیت فعلی هر یک از دست‌نوشته‌های سابمیت شده در مجله مورد نظر را ملاحظه کرد.

 

  1.  برای ارتباط با دفتر مجله در موارد اضطراری چگونه باید اقدام کرد؟

پاسخ: با توجه به الکترونیک بودن کل فرایند ثبت، داوری، پذیرش و انتشار مقالات، بهتر است برای طرح سوالات و در موارد اضطراری برای پیگیری وضعیت مقالات، از طریق آدرس پست الکترونیک مجله اقدام نمایید و حتی‌الامکان از طریق تماس تلفنی پیگیری نگردد. آدرس الکترونیک و شماره تماس دفتر هر یک از مجلات در منوی «درباره ما (Contact us)» در وب‌سایت اختصاصی آن مجله ارائه شده است.